Milyen LARP-ra készülj?

Milyen LARP-ra készülj?

Két napos élő szerepjáték egy helyszínen, részben beltéren, részben kültéren. A játékélmény fókuszában a drámai érzelmek, a misztikummal átszőtt nyomozások, a családok és birodalmak sorsa fölött játszódó intrika állnak.

A hangulatban meghatározónak tervezzük a tudomány, mágia és hit szembenállásának filozófiai, morális és gyakorlati kérdéseit, valamint alkalmanként a horrort is.

A karaktereket előre megírjuk a játékosok aktív bevonásával, és a világ részleteinek kialakításában szívesen vesszük a résztvevők kreativitását is. 

Drámai tartalom alapú larp vegyítve nordic larpos elemekkel, azaz: egy drámai történet előre megírt döntési pontokkal, mechanikával és tematikával, ahol hagyunk kalibrálási és kollaborációs lehetőséget a játékosoknak.

(intenzitás)

A történetbe magas téteket és drámai szituációkat tervezünk, a játék intenzitása így magas, ha nem is folyamatosan. Számítsatok arra, hogy nehéz döntéseket kell meghozni, amiknek  a karakterek számára fájdalmas következményei lehetnek.

(transzparencia)

A játékban lesznek titkok, és felfedésük, kiderítésük a játékélményben fontos szerepet kap. 

(karakteralkotás)

A karaktereket mi írjuk meg a preferenciáitok alapján a történethez hangolva, viszont a személyes kapcsolatoknak lesz olyan része, amit veletek együtt dolgozunk ki.

(mesélés stílusa)

A mesélők a játék alatt elérhetőek lesznek, viszont igyekszünk megoldani úgy a történetet, hogy ne legyen szükségetek egyeztetésre a játéktéren belül, sem mesélői jelenlétre a szituációk és problémák feloldásához.

(környezeti immerzió)

Igyekszünk megteremteni az immerziót, mind jelmezekkel, mind a környezet berendezésével, ez helyszíntől függően változó lehet.

(plot)

Az átívelő történetet előre megtervezzük döntési pontokkal és lehetséges kimenetelekkel. Ezekben a játékosok a döntésüktől függően szerepet játszhatnak. Emellett lesznek motivációkon alapú szituációk, ahol a közös improvizáció, esetleg a karakterek képességeinek használata dönti el, hogy hogyan folytatódik a történet. 

(konfliktusok megoldása)

A konfliktusokat elsősorban úgy lehet feloldani, ha kijátsszátok a karaktert a jelenet során. Bizonyos helyzetekben viszont számítani fog a karakteretek képessége is, különös tekintettel a varázslókra és egyéb speciális képességekre. 

(történet kimenetele)

Ugyan nem feltétlenül végződik tragikusan minden történet, de előfordulhat, hogy nincs olyan megoldás, ami mindenki számára ugyanolyan jó. Bizonyos történetek vége szomorú lesz, bárhogy döntötök. 

(kompetitivitás)

A játékban nem cél a győzelem, a célok és küldetések, feladatok és megbízatások azt a célt szolgálják, hogy közösen alkossunk egy történetet, nem azt, hogy valaki (mindenben) sikeres legyen. Vezetők fognak megbukni, tökéletes tervek fognak kisiklani egy apró hibán, bizonyos elméletekről pedig kiderül, hogy tévesek.